Monday, April 10, 2006

CHP vs. TKP

Sevgili Kıvanç Tarhan bana “Madem amaç marksizm, umutlarınız neden Türkiye Komünist Partisi’nde değil de CHP'de yeşeriyor?” sorusunu yöneltmiş. Bu sorunun cevabı kafamda çok nettir: TKP mazisindeki İSDEMİR’in açılış merasimine gidip alkış tutmuş olmak ayıbını temizlemediği sürece kökten-devrimci Türk ulusundan oy değil, ancak zeka-zekatı alır. O merasimde CHP yoktur. Bir TKP’li gence “niye o merasime katılıp alkış tuttunuz” diye sordum. “Efendim, işte ulusal ekonomi, ağır sanayi, falan-filan” diye bir şeyler geveledi. Kendisine aynen şunları söyledim. “Orada yapılmış olan Türk milliyetçilerinin ulusal aşşağılık komplekslerinin bir debdebe-şaaşaa yatırımı ile tatminidir. Bunun alkış tutulacak bir tarafı yoktur”.

İlave: İnönü Vakfı İ.İ.'nün verdiği bütün beyanatları kitaplaştırdı. Bu kitapta, bir paragraf olsun, mesleki ihtiraslarını tatmin arzusu ile yanıp-tutuşan milliyetçi mühendislere verilmiş bir rüşvet-i kelam gösterin, SİYASETİ (VE İNTERNETİ) BIRAKIR GİDERİM. Prof. Sadun Aren ise böyle bir rüşvet-i kelamı vermekte beis görmemiştir.

N.B.: Fethi bey dostum ve diğer dostlar: Size de yanıt vereceğim.

1 Comments:

Anonymous Anonymous said...

İsdemîr'in açılışında TKP'nin bulunması gibi bir olay hiç olmadı. Kimle konuştunuz. Hayalinizden mi çıkartıyorsunuz? Hiçbir partilinin de 'ulusal sanayi' gibi partinin sahiplenmediği bir tezi savunduğunu sanmıyorum. İşçi Partisi ile karışırıyor olmayasınız?

11:25 AM  

Post a Comment

<< Home